جابه جایی اصولی لباسشویی

در مقاله ی قبلی اصول جابه جایی یخچال در اسباب کشی ها را بررسی کردیم. اصولی که در ایران بار به عنوان یکی از بهترین های باربری مشهد به دقت رعایت می شود. در این مقاله جابه جایی اصولی لباسشویی را باهم بررسی خواهیم کرد تا در اثاث کشی ها و جا به جایی ها، این وسیله ی مهم و نسبتا گران قیمت را صحیح و سالم انتقال دهیم.

لباسشویی یکی از مهمترین وسایل منزل به شمار می رود. این وسیله تقریبا از قیمت نسباتا بالایی برخوردار است. لذا حمل و نقل و جابه جایی آن باید به صورت کاملا استاندارد و اصولی انجام شود. در این ادامه مراحل جا به جایی اصولی و استاندارد لباسشویی را به صورت مرحله به مرحله بررسی می کنیم.

1- آب لباسشویی را کاملا تخلیه کنید

قبل از هرکاری باید ابتدا آب لباسشویی را تخلیه نمود. برای این کار باید دوقسمت از لباسشویی را بررسی کنیم. ابتدا قسمت پایین لباسشویی، محل فیلتر را باز می کنیم تا آب کاملا خارج شود. بعد فیلتر را خارج و تمیز می کنیم. البته فیلتر جدا از بحث باربری و جا به جایی بهتر است هر دو ماه یک بار باز و تمیز شود. بعد باید قسمت جا پودری را بررسی کنیم. چرا که در قسمت نرم کننده همواره مقداری آب باقی می ماند. این آب ممکن است در هنگام جا به جایی بر روی قسمت الکتریکی لباسشویی بریزد و برای دستگاه شما مشکل ساز شود.

2- دیگ داخلی را محکم کنید

دیگ داخل لباسشویی بسیار سنگین است و اگر مهار نشود ممکن است در هنگام جا به جایی به تجهیزات داخلی لباسشویی آسیب برساند. برای ثابت کردن آن می توانید از پیچ جا به جایی یا ترانسفر (transfer) استفاده کنید. البته در بعضی از لباسشویی ها از میله ی مخصوص برای تثبیت دیگ لباسشویی استفاده می شود. نحوه ی استفاده از پیچ جا به جایی یا میله ی تثبیت در دفترچه راهنما آورده شده است. البته عوامل ایران بار کهن در این زمینه مهارت داشته و دیگ داخلی را به صورت اصولی قبل از جا به جایی تثبیت می کنند.

3- پایه ها را جدا کنید

پایه های لباسشویی جوری طراحی شده اند که از حرکت لباسشویی جلوگیری کنند. پس به راحتی می توان تصور کرد که این پایه ها اگر بر روی زمین به زور کشیده شوند چقدر راحت خراب می شوند! برای جلوگیری از این امر بهتر است قبل از اثاث کشی این پایه ها را جدا کنید. اگر امکان جدا سازی پایه ها وجود ندارد، آنها را با پارچه بپوشانید و پارچه را از بالای پیچ با نخ محکم کنید.

4- بهتر است از کارتن استفاده کنید

بهتر است لباسشویی را در داخل کارتن خودش قرار دهید. این موضوع باعث می شود کمترین آسیب به بدنه وارد شود. بهترین کارتن برای حمل و نقل لباسشویی کارتن خود دستگاه است. اگر کارتن خود دستگاه در دسترس نبود حتی المقدور از کارتن هم اندازه با لباسشویی استفاده کنید. در آخر فضای خالی بین کارتن و دستگاه را با پلاستیک حباب دار یا پتو بپوشانید.

باربری مشهد عکس 5

5- لباسشویی را دو نفره حمل کنید

بهترین روش برای جا به جایی لباسشویی، حمل آن به صورت دو نفره است. دستگاه در این حالت بهترین تعادل را دارد. این در حالی است که حمل دستگاه به صورت سه نفره شدیدا احتمال به هم ریختن تعادل دستگاه را بالا می برد. حمل دستگاه به صورت یک نفره هم اصلا توصیه نمی شود. در حمل به صورت یک نفره احتمال آسیب به بدن فرد حمل کننده بسیار بالاست. علاوه بر آن ممکن است به خاطر به هم ریختن تعادل شخص، لباسشویی سقوط کند. البته اگر شخص مجرب و آموزش دیده باشد؛ مانند عوامل ایران بار کهن، می توان برای حمل به صورت یک نفره به او اعتماد کرد.

در حمل دو نفره مناسب است که از بند مخصوص جابه جایی استفاده نمود. این بند باعث می شود که افراد تسلط کامل بر روی ماشین لباسشویی داشته باشند. علاوه بر این، در این مدل حمل و نقل لباسشویی با استفاده از بند مخصوص، لباسشویی زیاد از زمین فاصله نمی گیرد. پس در صورت بروز اتفاق، لباسشویی کمترین هزینه را خواهد دید.

اگر بند مخصوص در دسترس نبود، بهترین روش حمل و نقل لباسشویی به این صورت است که یک نفر، گوشه پایین دستگاه را بگیرد و نفر بعدی گوشه ی بالای لباسشویی را بلند کند. دقت کنید به صورتی لباسشویی خم گردد که قسمت جاپودری آن در بالا ترین نقطه قرار بگیرد. زیرا حتی با تخلیه کامل جا پودری از آب، ممکن است اتصالات و لوله های جا پودری همچنان دارای آب باشد. با این روش آب داخل اتصالات باقی مانده و روی قسمت های حساس دستگاه ریخته نخواهد شد.

نکته آخر در حمل دونفره لباسشویی، بدون بند مخصوص حمل و نقل، این است که دقت کنید به هیچ عنوان از پنل جلوی دستگاه برای بلند کردن لباسشویی استفاده نکنید. چرا که این قسمت اصلا از استحکام کافی برخوردار نیست و ممکن است در حین جا به جایی کنده شود.

در آخر توصیه ما این است که بهترین روش برای جا به جایی ایمن لباسشویی این است که از مراکز معتبر بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند. مراکزی معتبر، مثل ایران بار کهن به عنوان یکی از بهترین های باربری در مشهد در هر لحظه از شبانه روز آمده خدمت رسانی به شما می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها