حمل اصولی تلویزیون به چه صورت است؟

باربری مشهد مقاله 1

اسباب کشی و حمل و نقل، موضوعی است که می توان گفت که همیشه با انسان بوده و حالا حالا ها هم با انسان باقی خواهد ماند. اسباب کشی موضوعات مختلفی را با خود به همراه دارد. یکی از مهم ترین مسائل در این زمینه، خسارت های احتمالی است که ممکن است به اسباب و وسایل افراد وارد آید. در این میان می  توان با حمل اصولی وسایل، این خسارت ها را تا حد زیادی کاهش داد. قبلا با اصول جابه جایی یخچال و اصول جا به جایی لباس شویی آشنا شدیم. در این مقاله می خواهیم حمل اصولی تلویزیون را بررسی کنیم. موضوعی که در ایران بار کهن به عنوان یکی از بهترین مراکز حمل اثاثیه در مشهد به شدت مورد توجه قرار می گیرد

کارتن تلویزیون

یکی از مهم ترین وسایل در حمل تلویزیون، کارتن آن است. شاید کارتن لباسشویی و یخچال بعد از مدتی به خاطر بزرگ و حجیم بودن دور انداخته شود، ولی می توان گفت که تقریبا همه خانواده ها به نگهداری کارتن تلویزیون احتمام دارند. مگر در شرایطی که کارتن به دلیل حوادثی مانند ریختن مایعات یا غیره خراب شده باشد.

گذشته از این، کارتن تلویزیون ها به نوعی، سند مالکیت تلویزیون به شمار می آید. همین موضوع هم باعث شده که نگهداری از این وسیله برای هر خانواده ای، حائز اهمیت باشد.

برای جا به جایی اصولی تلویزیون، بهترین روش، قرار دادن آن در کارتن تلویزیون است. البته حتما باید از یونولیت هایی که از اول در جعبه و کارتن تلویزیون بوده هم استفاده شود. این یونولیت ها، به خوبی تلویزیون را در کارتن ثابت می کنند و همین امر، باعث می شود که کمترین آسیب در هنگام حمل و نقل به تلویزیون وارد شود.

اگر یونولیت های تلویزیون وجود نداره و گم شده است، باید با تکه های یونولیت دور ریختی تلاش کنیم که تلویزیون را در جعبه خود کاملا ثابت کنیم. روش دیگری  که به همین اندازه و حتی بیشتر می تواند به ثابت شدن تلویزیون در کارتن آن کمک کند، استفاده از پتو است. البته در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی به خاطر باریک شدن جعبه باید از پتو مسافرتی استفاده نمود.

برای این منظور یک پتوی مسافرتی را در ته جعبه به صورت چند لایه پهن میکنیم. سپس تلویزیون را روی آن می گذاریم و در نهایت یک پتو مسافرتی دیگر را در بالای تلویزیون گذاشته و در جعبه تلویزیون را می بندیم. این پتو ها باید تا حدی تا شوند و حجیم گردنند که در نهایت درب کارتن تلویزیون کمی با فشار بسته شود. در آخر با چسب پهن جعبه تلویزیون را کاملا محکم میکنیم. در هنگاه چسب زدن بهتر است به جای اینکه هر درب جعبه در دو طرف به صورت جداگانه چسب زده شود؛ یک چسب به صورت سرتاسری دور تا دور جعبه زده شود. این موضوع به استحکام جعبه بسیار کمک می کند.

علاوه بر این خوب است که چند چسب سراسری و به صورت تمام دور بر روی شکم جعبه زده شود. این کار برای این است که ممکن است جعبه و کارتن تلویزیون در اثر گذر زمان، فرسوده شده باشد و آن استحکام اولیه را نداشته باشد. به همین دلیل می توان با این مدل چسب کاری استحکام نسبتا بالایی را دوباره به جعبه تلویزیون بازگرداند

باربری مشهد عکس وسط1

مراقب صفحه تلویزیون باشید

اگر جعبه تلویزیون موجود است ولی یونولیت های آن گم شده، باید در هنگام رعایت مسائل بالا به یک موضوع دیگر هم توجه بفرمایید. اگر از تکه های یونولیت دور ریز برای ثابت کردن تلویزیون استفاده می کنید، مواظب باشید، یونولیت ها در قسمت صفحه تلویزیون قرار نگیرند. اگر فضای بین صفحه تلویزیون و جعبه آن با یونولیت یا هر ضربه گیر دیگری پر شود، هر ضربه ای که به کارتن وارد شود، مستقیما به صفحه تلویزیون می رسد. درست است که این ضربه توسط ضربه گیرها کاهش پیدا می کند، ولی همان نیروی کاهش یافته هم می تواند برای صفحه تلویزیون زیاد باشد.

در این باره می توان گفت که در صورت نبودن یونولیت های خود تلویزیون، استفاده از پتو مسافرتی بسیار بهتر از یونولیت های دور ریز است. چراکه دو پتو در بالا و پایین تلویزیون ثابت باقی می مانند. در این صورت فضای بین صفحه تلویزیون و جعبه ی آن خالی باقی مانده و در حین حمل و نقل هیچ ضربه یا فشاری به صفحه تلویزیون وارد نمی شود

جعبه تلویزیون گم شده است؟

اگر جعبه تلویزیون شما گم شده است، می توان از بازار جعبه هم اندازه تلویزیون خود پیدا کرد. البته اگه خوش شانس باشیم، می توانیم دقیقا جعبه متناسب با مدل تلویزیون خود را پیدا و خریداری کنیم. اگر جعبه خود تلویزیون را پیدا نکردیم، و جعبه قدری بزرگتر بود، می توان با پتو های بیشتر تلویزیون را در جعبه به روشی که در بالا گفته شد، ثابت کرد.

اگر کلا موفق نشدیم جعبه مناسب را پیدا کنیم، باید تلویزیون را پتو پیچ کنیم. در این شرایط بهتر است خودمان با وسیله ی شخصی خودمان اقدام به جابه جایی تلویزیون کنیم. وگرنه از راننده و کارگران بخواهیم که تلویزیون را در جلو کامیونت قرار دهند. البته اگر از خدمات ایران بار کهن در مشهد و سایر شهرستان ها استفاده می کنید، نگران نباشید. کامیونت های این شرکت مجهز به قسمت مخصوص برای حمل تلویزیون هستند.

مجید شایگان

مجید شایگان

مدیریت بخش روابط عمومی شرکت ایران بار کهن

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها