کامیون مناسب برای حمل و نقل

باربری مشهد عکس مقاله کامیون 1

کامیون ها از گذشته تا به امروز مسیر زیادی را طی کرده اند و روزانه در حال پیشرفت و قدرتمند تر شدن هستند.در ایران بیشتر حمل و نقل ها از طریق جاده و کامیون ها انجام می شوند در ایران کامیون ها به سه کلاس تقسیم می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم.

  1. کلاس سبک
  2. کلاس نیمه سنگین
  3. کلاس سنگین

کلاس سبک شامل کامیون های با ظرفیت بار 1.5 تا 2 تن می باشد که امروزه بسیار کم به چشم میخورند زیرا کاربرد بسیار کمی دارند این دسته شامل وانت بار ها و سری ماشین های suv  و پیکاپ ها هم می شود. و برای حمل و نقل درون شهری مناسب هستند.

کلاس نیمه سنگین شامل کامیون هایی مانند فوتون – ایسوزو – خاور  با ظرفیت بار 6 تن  می باشد در این کلاس اکثر کامیون ها تک محور هستند و پر کاربرد برای حمل اسباب خانه چه به صورت درون شهری چه حمل و نقل در خارج از شهر با مسافت متوسط بسیار مفید و مناسب هستند.

کلاس سنگین شامل کامیون هایی مانند اف هاش که در پنچ سری اف هاش 420 – 440 – 460 – 480 – 500 و… ارائه شده است که می شود گفت اف هاش 500 با قدرت موتور 5000 اسب بخار و گشتاور 2500 نيوتن متر و با تعداد سیلندر 6 عددی خود قوی ترین کشنده ایران محسوب می شود. تعدادی از باربری هایی که فعالیت گسترده ای در ایران و خارج از مرز ایران دارند از این سری کامیون ها هم در کادر خود استفاده می کنند که اکثر آنها در ناوگان های باربری مشهد مورد استفاده قرار می گیرند نه تنها در مشهد بلکه سایر شهر های بزرگ از این سری کامیون استفاده میکنند.و بسیار پر کاربرد هستند. خوب تا اینجا با سه کلاس سبک – نیمه سنگین و سنیگن آشنا شده اید. به صورت کلی و جامع تعداد سیلندر و حجم موتور کامیون مسئله مهم برای جابه جایی وسایل است زیرا اگر مقدار بار بیشتر از استاندارد های تعیین شده وسیله نقلیه بارگیری شود قطعا در میانه راه به مشکل خرابی موتور و … میخورید. همچنین در موارد بسیاری در صورت بروز حادثه با بار اضافه شرکت های بیمه هم زیر بار جبران خسارت نمی روند پس اگر روزی مجبور به حمل اثاثیه منزل خود با کامیون شدید. حتما به حجم و تعداد سلیندر کامیون توجه داشته باشید.خوب در مرحله بعدی فضای کابین کامیون بسیار مهم است زیرا کابین باید ظرفیت وسایل مورد نظر شما را داشته باشد و به قولی به زور وسایل را در کابین جای نداده باشند. دلیل اهمیت این مسئله این است که جاده های موجود در ایران بافتی قدیمی و کهنه دارند و اکثرا چاله و چوله های زیادی در مسیر شما پیدا می شوند و احتمال آسیب به وسایل در صورت جایگیری نامناسب بسیار بالا است. پس در مرحله اول حجم و قدرت موتور پارامتری حیاطی است و در مرحله دوم میزان گنجایش اتاق یا کابین تریلی و … دارای اهمیت می باشد. در مرحله سوم سعی کنید از مهارت راننده اطمینان حاصل کنید و قبل از حرکت مدارک را چک کنید تمام این موارد برای جلوگیری از حوادث احتمالی است. نکته مهم : حتما بار لوازم منزل شما باید بیمه باشد قبل از یک سانت جا به جا شدن تریلی حتما از صحت و اصالت شرکت بیمه اطمینان حاصل کنید.کامیون مورد نظر برای حمل اثاثیه حتما دارای زاپاس –  زنجیر چرخ – جعبه ابزار – کابینی پوشیده شده باشد.

تقسیم کامیون ها بر اساس نوع کاربری

کامیون های اتاق دار با طول دیواره 5/1 متر از کف اتاق به بالا که اکثرا برای حمل و نقل تره بار و قلات مورد استفاده قرار می گیرد بسیار نامناسب برای جابه جایی اثاثیه منزل زیرا اتاق بسیار خشک و سختی دارند.

 

کامیون های کمپرسی با قابلیت کمپرس بار برای تخلیه مناسب برای کار های معدنی و … بسیار نامناسب و خطرناک برای حمل اثاثیه منزل به هیچ وجه اجازه جا به جایی وسایل را با این نوع کامیون ندهید.

 

کامیون های مسقف یا سقف دار بهترین انتخاب برای حمل و نقل وسایل منزل زیرا کابینی وسیع و سقف دار را در اختیار دارید.

باربری مشهد انواع شناخت کاربردی

جمع بندی

اگر بخواهیم جمع بندی انجام دهیم  پارامتر های قدرت موتور – فضای کابین – مهارت راننده – لوازم ضروری و کمکی کامیون – نوع و گنجایش بار کامیون ملاک هایی بسیار مهم هستند که باید به آنها توجه داشته باشید زیرا در طی یک سفر 800 تا 3000 کیلومتری خطرات گوناگونی وجود دارد پس با در نظر گرفتن چند نکته ساده از خسارت و دردسر های احتمالی می شود جلوگیری کرد حتما در انتخاب شرکت باربری و کامیون حامل دقت کافی را داشته باشید. زیرا هر کامیونی مناسب حمل و نقل اثاثیه منزل نیست. صحت و سلامت کامیون یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید زیرا کامیون باید تاب و توان این مسافت را داشته باشد. خوب امید است که این مطالب برای شما مفید باشد تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید

موفق و محتاط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها